1396/09/18 در ساعت 00:00:00

چگونه از هک وای فای جلوگیری کنیم؟

اگر از شما ارائه دهنده سرویس وای فای در اماکن عمومی هستید و یا بطور کلی، برای خود شبکه وای فای یا اینترنت وای فای تهیه کردید و نگران هک شدن وای فای خود را دارید، کاربرد اسمارت وای فای در این امر را بخوانید

چگونه از هک وای فای جلوگیری کنیم؟

جلوگیری از هک شدن وای فای عمومی بوسیله‌ی اسمارت وای فای

اسمارت وای فای بعنوان یک سیستم مدیریت وای فای، چگونه به صورت هوشمند از هک شدن وای فای جلوگیری می کند؟

 

اسمارت وای فای یک سیستم هوشمند کنترلی یکپارچه تحت رایانش ابری می باشد که به واسطه قرارگرفتن یک دستگاه سخت افزاری (روتر)، میزبانی شده و بین اینترنت یک مجموعه و کاربران آن قرار گرفته و وظیفه مدیریت اینترنت و کنترل رفتار کاربران وای فای را بر عهده می گیرد. یکی از کاربردهای سیستم اسمارت وای فای، جلوگیری از هک شدن وای فای بطور هوشمند می باشد. 

 

مقدمه

امروز با پیشرفت تکنولوژی و استفاده از شبکه‌های وای فای(بی‌سیم یا وایرلس) بدون هیچ گونه کابلی افراد می‌توانند از طریق لپ تاپ، کامپیوتر و یا گوشی خود به راحتی به اینترنت متصل شوند اما این نگرانی بین کاربران وجود دارد که چگونه از دسترسی افراد دیگر و هک شدن وای فای و  شبکه خانگی وای فای(Wi-Fi ) خود جلوگیری کنند؟

 

جلوگیری از هک وای فای بوسیله سیستم هوشمند اسمارت وای فای

 

این موضوع زمانی نگران کننده‌تر می‌شود که وای فای عمومی باشد، زیرا دسترسی عامه‌ی مردم به وای فای در این حالت وجود دارد. چه بسا در میان افرادی که به وای فای وصل می‌شوند هکرهایی وجود داشته باشند که بتوانند به هک وای فای دست بزنند. وای فای عمومی به طور معمول در مکان‌هایی وجود دارد که مردم خارج از منزل و در مکانی عمومی نیازمند اینترنت هستند. به طور مثال کافه‌ها، رستوران‌ها، فود کورت‌ها، شرکت‌ها، سالن‌های زیبایی، باشگاه‌های ورزشی و... میزبان این نوع از وای فای‌ها می‌باشند.‌‌‌‌

اینطور که بنظر می‌رسد وای فای های عمومی نیازمند یک بستر امن برای مدیران مجموعه‌ها برای جلوگیری از هک وای فای می‌باشد. اسمارت وای فای این محیط امن را برای مدیران مجموعه‌ها فراهم کرده است.

 

 

راه حل های اسمارت وای فای برای جلوگیری از هک شدن وای فای

 

1- احراز هویت

در اسمارت وای فای مشتریان مجموعه‌ها به وسیله‌ی احراز هویت وارد اینترنت می‌شوند. اطلاعات آنها در کلاد مجموعه‌ها ذخیره می‌شود و مدیران مجموعه‌ها علاوه بر اینکه از اطلاعات افرادی که از اینترنت آنها استفاده کرده‌اند را دارا می‌باشد، امکان هک شدن وای فای عمومی خود را کاهش داده است.

 


احراز هویت جهت صدور فرمان اتصال، به شکل زیر انجام می پذیرد: -اخذ شماره موبایل کاربر -ارسال کد تایید به موبایل کاربر -تایید صحت شماره موبایل وارد شده با درخواست کد تایید -صدور مجوز استفاده کاربر از ترافیک -تشخیص ثانویه زمانی که کاربر ثبت شده در بانک اطلاعاتی اسمارت وای فای، مجددا درخواست ورود به یکی از اماکن عمومی مجهز به اسمارت وای فای را داشته باشد، سیستم به صورت خودکار کاربر را تشخیص داده و مجوز اتصال صادر میگردد.
 

 

راه حل اسمارت وای فای برای جلوگیری از هک وای فای

 

 

2- شناسایی فهرست سیاه کاربران

جلوگیری از اتصال کاربران مشکوک که به به صورت هوشمند و خودکار شناسایی و بلاک می شوند.

در اسمارت وای فای این قابلیت وجود دارد که اگر کاربری به طرز مشکوکی از وای فای عمومی مجموعه‌ی شما در حال استفاده است بلاک شود. علاوه بر این مدیران مجموعه می‌توانند افرادی که به آنها مشکوک هستند را مسدود کنند تا از وای فای عمومی آنها استفاده نکنند. حتی مدیران مجموعه‌ها اسمارت وای فای می‌توانند دستگاهایی(گوشی، تبلت، لب تاپ و ...) که به آنها مشکوک هستند را بلاک کنند.

 


سیستم اسمارت وای فای به شکلی طراحی شده است که به طور خودکار، اقداماتی که جهت سو استفاده از اتصالات انجام می شود را شناسایی و از استفاده غیر مجاز تعریف شده توسط خود سیستم و یا مدیریت مکان مورد نظر جلوگیری میکند.
 

 

3- سیستم گزارش گیری یا لاگ

اسمارت وای فای علاوه بر اینهمه ویژگی برای جلوگیری از هک شدن وای فای عمومی دارای سیستم لاگ می‌باشد. در سیستم لاگ مدیران به راحتی به طرز استفاده‌ی مشتریان خود از اینترنت دسترسی دارند.

 

اسمارت وای فای چیست؟

 



اسمارت وای فای، کنترل و مدیریت وای فای، مدیریت کاربران وای فای


اسمارت وای فای یک سیستم هوشمند کنترلی یکپارچه تحت رایانش ابری می‌باشد که به واسطه قرارگرفتن یک دستگاه سخت افزاری (روتر)، میزبانی شده و بین اینترنت یک مجموعه و کاربران آن قرار گرفته و وظیفه مدیریت اینترنت و رفتار کاربران آن را بر عهده می‌گیرد. در واقع این سیستم یکپارچه، کنترل بر وای فای اماکن مختلف، رفتارهای موجود در آن و احراز هویت کاربران آن را ممکن می‌سازد.

بخوانید: 

معرفی اسمارت وای فای
 

 

درست است! با اسمارت وای فای دیگر نیاز به دادن رمز وای فای به مشتریان خود نیستید. این اولین قدم برای هک نشدن رمز وای فای عمومی شماست. در کنار این موضوع اسمارت وای فای قابلیت‌های بسیار دیگری برای وای فای عمومی ایجاد می‌کند.

 

جلوگیری از دزدی اینترنت () هک وای فای () جلوگیری از هک شدن وای فای () هک شدن وای فای () هک وای فای مودم d-link () هک وای فای مودم tp-link ()
نظر جدید
0%